Torsdag, den 25. august indledtes det, der forhåbentlig vil blive et langt og frugtbart samarbejde mellem Global Castings, Hvide Sande Supply og Hvide Sande Havn.

Lem firmaet Global Castings har kigget sig om efter måder at optimere deres logistik på og en af de oplagte muligheder er at skippe transporten af deres støbegodsemner over land og i stedet transportere dem af søvejen.

Da Global Castings støber og fremstiller støbegodsemner i Stade ud til Elben ca. 50 km nordvest for Hamburg, er det oplagt at prøve at transportere emnerne ad søvejen til Hvide Sande, som ligger perfekt placeret i forhold til Global Castings´ hovedsæde i Lem.vide Sande, som ligger perfekt i forhold til Global Castings´ hovedsæde i Lem.

Den første transport blev leveret af Eems Chrystal, som planmæssigt leverede de 37 emner til Hvide Sande.

Det er en tilfreds Vice President for Global Castings, Allan H. Nielsen, der sammen med Lead Agent for Hvide Sande Supply, Allan Jul, kan konstatere at step 1 af projektet er gået over al forventning og der arbejdes nu hen imod modtagelsen af det næste skib, der forventes at ankomme til Hvide Sande i uge 38.